Followers

16 January 2012

Sebulan je lagi...

Bismillahirahmanirahim..... Assalamualaikum w.h.t.... Alhamdulillah syukur kpd Allah yang Maha Esa, dgn rahmat dariNya kita masih berada dimuka bumi ini. Selawat dan salam buat junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga serta sahabat2 Baginda. Kawan - kawan yg dikasihi sekalian, terima kasih aku ucapkn kpd kalian krn sudi menjengah ke blog aku yg tk seberapa ini. Tgk jumlah yg view, makin ramai yg sudi klik & belek2 blog aku nie. Terima kasih sekali lagi diucapkn. Tarikh hari nie yakni tarikh semasa aku wat entry nie adalah 16 januari 2012. Dlm masa sebulan lg Insha'Allah kalo pnjg umur, dpt jmpe dgn tarikh 17 Febuari 2012. Ade ape dgn tarikh 17 Febuari tu? Haaa.... Tu la tarikh yg plg aku tggu2 skang nie. Krn pd tarikh tu aku akn bermusafir selama 2 minggu ke tanah paling suci di dunia nie. Alhamdulillah doa aku hampir dimakbulkn Allah. Kenapa hampir plak? Yelaa...Blom smpi. Dah smpi nnt br la btol2 makbul. Heheheee... Anyway terima kasih kpd ayahanda hamba krn sudi membawa hamba kesana. Segalanya bermula pada musim haji tahun lps. Tah kenapa tah tetiba dlm diri aku nie, membuak2 semangat nk kesana. Sblm nie mmg teringin, spe tk teringin nk kesana. Cuma pd tahun lps, semangatnye lain mcm skit. Siap aku tnye mak aku, bleh tk kalo nk pegi 3 4 hr je. Mcm pegi bercuti yg bese2 tu. Sbb niat pd ketika itu, cukuplah walaupn 3 4 hari, yg penting aku nk tgk kiblat solat aku secara live. Xdpt ke makam junjungan yg mulia pn xpe jika xde rezeki. Yg penting bangunan plg suci tu aku dpt tgk. Tapi syukur la, ayahanda aku sudi nk bwk aku kesana selama 2 minggu. Tp org yg kesana mmg bese pegi 2 minggu. Yela, mslh kekurangan dana menyebabkn aku nk pegi 3 4 hr je. Tapi akhirnya dpt gk aku kesana selama 2 minggu. Itu pun jika pnjg umur aku nie laaaa.... So sekarang nie aku tgj wat persedian. Persedian rohani terutamanya. Sentiasa memasang & memperbetulkn niat sbb apa aku nk kesana. Hari Ahad yg lps (15 Jan 2012) aku dh pun pegi mengikuti kursus persedian awal, cara2 mengerjakn ibadahnya, pantang larang semasa disana & mcm2 lg. Aku jd bertambah excited dan selepas kursus tu aku jd bertambah yakin yg aku boleh melakuknnya. Tapi aku masih berharap yg Allah akn trus mempermudahkn segala usaha aku. Menjauhkn aku dr segala kesulitan & kepayahan. Walau bagaimana pun, perasaan gementar tu ttp ade. Gementar bkn ape, aku xtau apa yg boleh dijangka disana nnt. Kadang - kadang takut pun ade. Yela kn, aku nie bkn la seorg yg baik sgt. Aku tau bnyk dosa2 aku. Sentiasa melakukn kesilapan & dosa. Cume tu laaa.... Aku mengharapkn segalanya berjalan lancar. Semoga Allah memberkati segalanya yg aku lakukn terutama ibadah yg aku kerjakn. Aku juga memohon jasa baik kawan2 smua agar mendoakn aku..... Mendoakan agar smuanya baik2 sj..... Semoga Allah merahmati kita & trus menyinari kita dgn cahaya keredhaan & memandang kita dgn pandangan kasih sayangNya. Insha'Allah...... "Hamba-Mu datang menyahut panggilan- Mu. Ya Allah hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu Tuhan yang tidak ada sekutu bagi-Mu. Hamba datang menyahut panggilan-Mu. Sesungguhnya segala pujian dan ni'kmat serta kerajaan adalah kepunyaan-Mu, tidak ada sekutu bagi-Mu".

No comments: