Followers

02 January 2012

2012....

Bismillahirahmanirahim.... Assalamualaikum w.h.t. Alhamdulillah.... Syukur kehadrat Allah s.w.t diatas limpahan rahmatNya kita masih mampu berada diatas muka Bumi ciptaanNya ini. Syukur juga.... Tak lama selepas kte menyambut tahun baru Hijrah, hari Ahad yg lalu kte menyambut pula tahun baru masihi pula. Tahun 2012 tlh dtg mengantikn 2011 yg berlalu pergi. Pasti bnyk yg tlh kte tgglkn pd tahun 2011 yg lalu. Terlalu bnyk kenangan & pengajaran yg tlh kte perolehi. Bg aku sendiri pn, bnyk gk yg tlh aku lalui. Macam2 pengalaman n pengajaran yg aku dpt. Manis, pahit, suka, duka, gembira, sedih..... Bukan sj aku tapi korg smua pn lalui pengalaman2 nie. Kalo tk bnyk, sikit mesti ade. Yg membezakn setiap pengalaman tu adalah sejauh mane ianya meninggal kesan dlm hidup kte. Yg manis msti kte nk igt smpi ble2. Yang pahit tu, kalo bleh tk nk diingat langsung kn...? Tapi ape pn, anggaplah ia sebagai 1 pengajaran berharga. Aku slalu pegang yg kalo kte tk buat silap, kte tk kn blaja. Pelajaran terbaik dlm hidup kte nie adalah kesilapan yg tlh kita buat.
Kehidupan tidak akan pernah sempurna, tetapi kita boleh buat ianya menjadi sebaik yg kte inginkan.
Tapi ape pun, kte hanya merancang tapi Allah yg menetukn segalanya. Kte bleh berusaha sedaya upaya kte, tapi kte juga haruslah berdoa kpdNya dan memohon agar segala berjalan spt mana yg kte inginkn. Ape pun.... 2011 dh pn meninggalkn kte. Dan sekarang masa utk terus pandang kehadapan dimana 2012 telah hadir dgn 1001 cabaran & dugaan. Semoga ape yg kte harapkn di 2012 nie menjadi spt yg kte rancangkan. Semoga Allah memberkati setiap usaha & rancangan kte..... Akhir kata dari aku.... SELAMAT TAHUN BARU 2012 MASIHI....

No comments: