Followers

08 February 2012

Febuari Yang Mencabar.....

Assalamualaikum w.h.t..... Segala puji bagi Allah yang menciptakan seluruh alam semesta ini, yang memiliki segala yang di langit dan di bumi. Selawat & salam buat junjungan Rasulullah s.a.w, ahli keluarga serta para sahabat baginda. Alhamdulillah syukur padaNya krn kita masih bernafas & masih bernyawa. Masih boleh meneruskn hidup & masih berpeluang memperbaiki diri serta memperbanyakkn ibadat. Febuari 2012.... Bulan yg paling mencabar bg aku setakat neh. Ianya btol2 menguji kekuatan & ketabahan diri aku terutama dari segi kewangan. Mane taknye... Lesen, cukai jalan & insurans kereta & motor semua tamat tempoh dlm bulan nie. Cume tarikh tamat tempoh tu je lain2. Ade yg awal bulan & ade yg ujung. Lesen je yang dh selesai diperbaharui. Tak kira lg dgn persiapan akhir aku utk ke tanah suci..... Allahuakbar.... Sesungguhnya setiap yg berlaku itu adlh ujian dariNya. Itu je la yg aku pegang sebagai pengguat diri & hati nie. Ape jua yg datang, aku akn hadap dgn tenang. Segalanya aku rancang dgn rapi & teliti agr semuanya dpt diselesaikan walaupun perlu dilakukn satu persatu. Sebagai contoh, Kalau kereta aku akan lepaskn Arata dulu & kemudian motor pula dan lepas tu baru Dora2. Setiap satu tu aku mgkn akan jarakkn sekurang - kurangnya 2 bulan supaya bulan - bulan akan datang Insha'Allah takkan jadi lg masalah mcm nie. Sakit kalo nak "renew" serentak. Nanti tahun depan jadi lagi. Kusut lagi... Persiapan akhir utk misi 17/2 masih berjalan cume agak sedikit perlahan akibat dari beberapa faktor yg membuat aku terpaksa memperlahankn misi ini. Tinggal lebih kurang seminggu je lg. Aku hnya mengharapkn Allah mempermudahkn segala urusan & membantu aku dlm menyelesaikn semua permasalahan. Hidup xde cabaran, tak seronok la yer tak. Heheheheee.... Setiap ujian & dugann ade hikmahnye. Setiap satu itu menandakan yg Allah sayangkn kita & sentiasa ingat kpd kita. Tapi ingatkah kita kepadaNya??? Haaaa.... Hadapilah setiap dugaan dengan senyuman..... Jadi renung - renungkanlah ek. Saya juga berpesan kpd diri sy sendiri agar sy juga tidak leka..... Insha'Allah....

No comments: