Followers

13 February 2012

4 days left and counting.....

Assalamualaikum w.h.t..... Alhamdulillahirabbil'alamin syukur kehadrat Allah Yang Maha Esa diatas rahmatNya keatas diri kita. Selamat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga serta sahabat - sahabat Baginda. Semoga semua kawan2 terutama yg view blog aku nie berada didalam keadaan sihat & selamat. Masih bersemangar meneruskan kehidupan seharian walaupun melakukan perkara yg sama setiap hari. Tinggal kurang lebih 4 hari lg sebelum aku memulakn perjalanan yg bagi aku cukup bermakna dlm hidup aku. Bak kata abah aku, "perjalanan yang luar biasa." Semakin hari aku rasa semakin gementar utk melakukan perjalanan nie. Bukan gementar takut, tapi gementer utk menjejakkan kaki kesana buat pertama kali dlm tempoh 25 tahun aku hidup. Aku tak tahu nak menjangkakan apa. Walau pun ade beberapa orang yang dah berpengalaman menjalani perjalanan ini, mengkongsikan cerita2 mereka kpd aku, tapi ia tetap tak memeberikan sebarang kesan pada diri aku. Aku masih berfikir bagaimana aku disana nanti. Aku sudah mula utk meninggalkn semua perkara disini. 1 pun aku tk bawa kesana kecuali dosa & kesalahan aku. Aku nak bawa sbb aku nak smua tu dihapuskn disana nnt. Semoga Allah merahmati diri aku & usaha aku ini. Kawan2 pun ade dh mula yang nk kirim doa & hajat. Mcm2 doa & hajat dorg mntk aku sampaikn. Insha'Allah aku akn cube igt smuanya. Tapi jangan risau, dengan izinNya aku akan doakn smua org nnt. Doakan segala kebaikan & kebahagian didunia & diakhirat kelak. Aku masih tk percaya yang aku akn kesana. Selama nie kalo kte solat hanya membayangkn kiblat itu ada didepan mata, tetapi Alhamdulillah aku diberi peluang utk melihat kiblat seluruh umat Muhammad secara depan. Tak perlu membayangkn lagi. Subhanallah...... Aku terasa amat bertuah dilahirkn sebagai umat Muhammad & penganut Islam. Tetiba terasa mcm nie. Kebelakangan nie pun kalo bercerita mengenai agama, aku mcm emosional skit. Tapi xdela tunjuk kt org, aku pendamkn je. Aku tau aku bukan umatnya yg sempurna, tapi aku sentiasa berusaha utk jd yg terbaik. Sentiasa memohon keredhaan dariNya. Persiapan akhir semakin selesai. Hanya beberapa brg je lg yg aku perlukn. Rohani & jasmani pn aku rse dh sedia. Rasanye laaa.... Ape pun, aku berserah smuanya pada Dia. Segala kebaikan aku di muka bumiNya ini. Mengharapkn yang terbaik utk smua perkara. Permulaan & pengakhiran yang baik. Semoga Dia merestui segala usaha. Insha'Allah.....

No comments: