Followers

29 November 2011

Lose Control.....



Bismillahirahmanirahim.....
Assalamualaikum w.h.t......

Alhamdulillah syukur kehadrat Allah s.w.t kita masih berada diatas muka bumi ini utk meneruskn segala tanggungjawab yang telah diberikan kpd kita.

Makin harikan, makin bnyk berita2 yg macam tak masuk dek akal menghiasi dada khabar tempatan. Sbg coth berita muka depan Harian Metro hari nie. Seorang ibu berusia 75 tahun yang uzur dan lumpuh maut ‘disembelih’ anak lelakinya ketika dia tidur nyenyak di banglo di Taman Bukit Serdang, pagi semalam 28/11/2011.
http://www.hmetro.com.my/articles/Anakbunuhibulumpuh/Article

Macam mane la kn ahli keluarga yg lain leh tgglkn seorg saudara yg sakit mental atau ade sejarah sakit mental sendirian dgn ibu yg uzur mcm tue.
Tapi yela kan benda dh nk jadi, nak wat cmne. Kita ambillah berita nie sebagai pedoman utk diri kita.

Yang nie plak mmg btol2 gila & hilang pedoman btol. Pun dlm HArian Metro hari nie...
Ibu tanam mayat bayi baru lahir.
http://www.hmetro.com.my/articles/Ibutanammayatbayibarulahir/Article


DI SINI...tempat mayat bayi ditanam.

TAMPIN: Status kesihatan seorang ibu yang mencurigakan ketika dia menjalani pemeriksaan di Hospital Melaka (HM) membawa kepada penahanan wanita itu kerana disyaki menanam mayat bayi lelakinya yang lahir tidak cukup bulan di kawasan semak sekitar Jalan Batu Belang, dekat sini.

Difahamkan, suspek berusia 25 tahun pergi mendapatkan rawatan di hospital berkenaan pada malam Jumaat lalu sebelum ditahan polis bagi membantu siasatan jam 1 pagi kelmarin.

Alahai....
Aku xtau nk ckp ape dah. Kalo berita yg 1st td ok la sbb mslh mental. Tapi kalau nie mcm mne?
Btol2 dh makin ramai manusia yg dh ilang pedoman. Smpi mcm tu skali seseorg manusia tue bleh bertindak....


TAHAN...suspek dibawa dengan kenderaan polis.

Betapa pentingnya kita berdoa memohon kpd Allah agar melindungi kita bkn shj dr godaan & hasutan iblis malah juga dr manusia sndr.
Tapi jgn la masa susah je igt Dia tp masa senang juga. Masa susah kta mohon agar dipermudahkn segala urusan dan bila masa senang kta bersyukur kpdNya ats segala pertolongan yg tlh dikurniakn kpd kta.
Semoga kita smua mendapat rahmat & perlindungan dariNya. Dan juga dikurniakan kesejahteraan dan kesihatan fizikal dan mental. Insha'Allah.

No comments: